więcej

Sunrise System - Opinie ekspertów: Remarketing - podążaj za zdecydowanym klientem

Dla przeciętnego internauty to najczęściej, mniej lub bardziej zauważalny, zbieg okoliczności; swoiste deja vu w codziennym rytuale przeglądania stron www. Dla twórcy lub/i nadawcy powtórzonych reklam to sposób na konsekwentne przypominanie o niewykonanej, ale bardzo możliwej i oczywiście niezwykle z jego punktu widzenia pożądanej akcji, czyli o zakupie.

W sieci żadna reklama nie wyświetla się przez przypadek

Mylne jest odczucie, że to co wyświetla się nam na kolejnych stronach - banery, grafiki, boksy tekstowe, filmy invideo, etc. etc. - trafia do nas zupełnie bez namysłu i planu. W sieci nic nie dzieje się przypadkiem. Reklamy kierowane są na serwisy www poprzez kategorie, tematykę stron, użytkowników witryn, słowa kluczowe, zainteresowania, a w końcu na skutek imperatywu podążania za internautą, który od momentu przejścia do reklamowanego serwisu nie jest już anonimowym użytkownikiem, tylko osobą "z krwi i kości", o znanych zainteresowaniach, odwiedzającą z większą intensywnością właśnie takie, a nie inne witryny, najchętniej klikającą właśnie w takie, a nie inne reklamy. Nieco przerażające? Być może. Jednak czy telewizyjna reklama zabawek dla dzieci przed dobranocką lub reklama chipsów i samochodów emitowana w przerwie meczu piłkarskiego - wyświetlane są akurat wtedy przez przypadek?

Remarketing pozwala nie tylko powtórnie dotrzeć z własnym przekazem do użytkownika, ale jest również doskonałą szansą na zdiagnozowanie, jakie witryny najczęściej odwiedza potencjalny klient reklamowanego serwisu - stwierdza Maciej Jurek - Specjalista AdWords Sunrise System.

Opinie - remarketing - rodzi bardzo różne. Dla jednych to zamach na niezależność użytkownika i permanentna inwigilacja, dla innych z kolei to doskonała inwestycja, bowiem dociera się powtórnie do konkretnego internauty, który kiedyś wyraził chęć kupna. Zwolennicy tej formy reklamy podkreślają także, że remarketing to również bardzo skuteczne narzędzie budowania świadomości marki wśród ogromnej liczby odbiorców.

Remarketing, czyli buduj sieć swoich klientów

Skuteczna kampania remarketingowa wymaga czasu, konsekwentnych inwestycji i kreatywnego podejścia do wysyłanych komunikatów reklamowych. Podstawą działań remarketingowych jest także długotrwała oraz szczegółowa obserwacja zachowań potencjalnych konsumentów oraz spora doza wyobraźni.

Na początku musimy zbudować możliwie szeroką bazę klientów, za którymi podążać będą nasze banery, filmy video, boksy tekstowe itd. Do tego niezbędne jest multiplikowanie jakościowe, tematyczne i formatowe emitowanych reklam - zauważa Specjalista Sunrise System. W przeciwnym razie skromny wybór reklam szybko opatrzy się tysiącom śledzonych użytkowników. Przy okazji trzeba mieć świadomość tego, że tworząc kampanie remarketingowe musimy zainwestować w kliknięcia, które mimo że będą odpowiednio kosztowały, natychmiastowych, policzalnych efektów nam nie przyniosą. Remarketing to bowiem cierpliwe kuszenie klienta, podążanie za wstępnie zainteresowanym użytkownikiem, który na razie się waha, ale w przyszłości może zostać wiernym nabywcą. Nierzadko na wymierne efekty trzeba nieco poczekać, niekiedy nawet kilka tygodni.

Kolejnym ważnym krokiem jest odpowiedni dobór serwisów, w obrębie których pokazujemy nasze reklamy. Powszechnie przyjmuje się rozwiązanie, czym więcej tym lepiej. Wszelkie bogactwo i przesyt są tu na wagę złota – opinie ekspertów są w tej mierze zgodne. Można spotkać się jednak niekiedy również z wypowiedziami, że warto powtórzony komunikat wyświetlać jedynie w obrębie stron związanych ze sprawami zawodowymi, na boku zostawiając czas wolny i immanentną dla tego czasu beztroskę pozbawioną zachowań stricte konsumpcyjnych. Zawsze warto jednak pamiętać o rozmaitości formatów i form reklamy - od najbardziej tradycyjnych reklam tekstowych, przez rozbudowane reklamy graficzne, aż po formy animowane, video,a także skierowane na telefony komórkowe. Bardzo sensowne wydaje się także stopniowe uszczegóławianie naszego przekazu. Kampanię zaczynamy od komunikatu ogólnego np. "tani produkt", później dodajemy konkrety - "rabat 5%", albo "ostatnie 5 dni promocji". Tak właśnie pobudza się apetyt nabywcy i łapie potencjalnego klienta w swoją sieć. Ma to również tę zaletę, że nasza reklama wyraźnie się zmienia, nie jest monotonna i nie znudzi internautów.

Na koniec przychodzi czas wniosków i podsumowań. Ten etap opiera się głównie na analizie efektów, wymianie starych reklam na nowe, uwzględniające zawsze skuteczną promocją cenową ("tylko przez trzy najbliższe dni 3% taniej"). Wreszcie pamiętać trzeba o konsekwencji w prowadzeniu zintegrowanych kampanii internetowych.

Remarketing - kilka uwag na koniec

Remarketing jest tym bardziej skuteczny, im precyzyjniej namierzymy potencjalnego klienta. Tak powstaje pytanie, jak wyeliminować ruch niepożądany, tzn. wejścia internautów, którzy w ogóle nie rokują, z różnych względów – na przykład nie kupują nic w internecie lub wręcz pomylili stronę? Opinie ekspertów Sunrise System wskazują, że nie powinno się wstawiać kodu śledzenia na stronie głównej naszego serwisu lub sklepu. Takie działanie da zbyt ogólne, często przypadkowe wyniki. Najlepiej śledzić tych użytkowników, którzy są tuż przed zakupem – weszli na ścieżkę realizacji zamówienia, są na najlepszej drodze od sklepowego koszyka, do wykonania przelewu z banku. Warto także skoncentrować na osobach, które poszukują konkretnych produktów lub odwiedzili takie zakładki, jak: warunki kupna, regulamin sklepu, szczegóły dostawy itp. Nawet jeśli podobne osoby zrezygnują tym razem z zakupu, są doskonałym targetem i dają dużą szansę na przyszły zakup.

Właściwie nie sposób znaleźć reklamodawców, dla których remarketing nie byłby dobrym sposobem na prowadzenie działań promocyjnych. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwykłe zwiększenie sprzedaży w witrynie, pozyskiwanie większej liczby zarejestrowanych użytkowników, czy szeroko zakrojoną rozpoznawalność marki, zalety remarketingu sprawiają, że jest on idealnym, strategicznym elementem dowolnej kampanii. Niezmiennie pozwala też poprawić zwrot z inwestycji (ROI), bez względu na miejsce i charakter naszej działalności czy branżę, którą reprezentujemy.

Remarketing to niezwykle skuteczne narzędzie reklamowe, ponieważ pod pozorem przypadkowości kryje się cały, misternie utkany plan zdobywania klientów - ocenia - Jurek - Specjalista Sunrise System. Opinie - akurat w tym względzie - nie są wcale mocno podzielone.

INFOLINIA:
0 800 88 80 88
Wyślij swój numer, a my oddzwonimy!
Wypełnij: Formularz kontaktowy